Unequal Opportunity

1.
Vosko, L. F. Temporary Work: The Gendered Rise of a Precarious Employment Relationship. (University of Toronto Press, 2000). doi:10.3138/9781442680432.
1.
Gill, R. Breaking the Silence: The Hidden Injuries of the Neoliberal University. (2009). Download
1.
Jeunes Chercheurs. VISION 2020: Sans une restructuration profonde des hiérarchies universitaires, la Suisse devra acheter la plus grande part de ses élites à l’étranger. (2012). Download
1.
VISION 2020: Ohne massiven Umbau der universitären Hierarchien wird die Schweiz ihre Eliten vorwiegend aus dem Ausland einkaufen müssen. https://www.parlament.ch/centers/documents/de/positionspapier-vision-2020-d.pdf (2012). Download
1.
Faniko, K. Carrière académique à l’Université de Genève : le facteur humain. Etude psycho-sociale menée par Dre Klea Faniko. https://www.unige.ch/rectorat/egalite/files/7114/7982/7612/RapportSexisme_def.pdf (2016). Download
1.
Mountz, A. Women on the edge: Workplace stress at universities in North America. The Canadian Geographer / Le Géographe canadien 60, 205–218 (2016). Download
1.
Dubouloz, C. Mobilisation contre le harcèlement sexuel à l’université. Le Temps (2016).
1.
Stöcklin, S. Subtile Diskriminierungen verhindern. UZH Journal 6/16 https://issuu.com/uzhch/docs/uzh-journal-2016-6-6 (2016).
Tim-adical Writing Collective. Vulnerabilities, complicities and injustices: ‘Timadical’ actions for change in the neoliberal academy. (2017).
1.
Thorstein, R. Pourquoi l’Uni de Genève ne dispose pas d’anticorps contre le sexisme. La Cité (2017). Download
1.
Augsburger, S. Le sexisme ordinaire gagne les milieux universitaires. Le Temps (2017). Download
1.
Pourquoi si peu de femmes profs dʹuniversité? - Radio. Tribu (2017).
1.
Vogel, G., 2017 & Pm, 6:15. Swiss university dissolves astronomy institute after misconduct allegations. Science | AAAS https://www.sciencemag.org/news/2017/10/swiss-university-dissolves-astronomy-institute-after-misconduct-allegations (2017).
1.
Inversin, L. & Weiss, A. Förderliche und hemmende Faktoren für eine akademische Laufbahn der Doktorierten des Jahres 2012. www.statistik.ch (2018). Download
1.
Reality Check team. Reality Check: Do office queen bees exist? BBC News (2018).
1.
VAUZ. Auswertung der Umfrage zur  Arbeitszufriedenheit und zum Betreuungsverhältnis von Doktorierenden und Postdocs an der UZH. http://www.vauz.uzh.ch/dam/jcr:4978fe23-0a81-4f50-88ca-d9870f1734f6/VAUZ_Bericht_D_02-2018.pdf (2018).
1.
Bernet, W. Auch die Universität Zürich hat ein Doktorandenproblem. Neue Zürcher Zeitung https://www.nzz.ch/zuerich/auch-die-universitaet-hat-ein-doktorandenproblem-ld.1386944 (2018).
1.
Bull, A. & Rye, R. Silencing Students: Institutional Responses to Staff Sexual Misconduct in UK Higher Education. https://1752group.com/wp-content/uploads/2018/09/silencing-students_the-1752-group.pdf (2018).
1.
Hildbrand, T. Next Generation: Für eine wirksame Nachwuchsförderung / Next Generation: pour une promotion efficace de la relève. https://sagw.ch/sagw/angebot/publikationen/details/news/thomas-hildbrand-next-generation-pour-une-promotion-efficace-de-la-releve-situations-modeles-mesures/ (2018). Download
1.
actionuni. antionuni Position paper for the valorisation of Swiss non-professorial academic staff. http://www.actionuni.ch/?p=769 (2019). Download
1.
Page, T., Bull, A. & Chapman, E. Making Power Visible: “Slow Activism” to Address Staff Sexual Misconduct in Higher Education. Violence Against Women 25, 1309–1330 (2019). Download
1.
Briggs, H. No room at the top for women scientists. BBC News https://www.bbc.com/news/science-environment-49552812 (2019). Download
1.
Bataille, P. & Sautier, M. Ce ‘qu’être postdoc’ veut dire. Cheminements postdoctoraux en Suisse, circa 2010. philosophiascientiae 3, 35–66 (2019). Download
1.
Burnier, D., Cianferoni, N., Jammet, T. & Odoni, M. Une relève académique en souffrance. Le Temps 9 (2020). Download
1.
Gaitzsch, S. Sexisme, ‘boys club’ et plafond de verre: les universités suisses continuent de sacrifier les femmes. https://www.heidi.news/sciences/egalite-dans-les-universites-pourquoi-la-suisse-n-atteint-pas-ses-objectifs (2020).
1.
CESAER. Boost Careers of Early-stage Researchers. http://era.gv.at/object/news/5164 (2020). Download
1.
Biaggio, C. del. Comprendre le néolibéralisme universitaire français à partir de la Suisse. Revue Internationale d’Urbanisme (2020). Download
1.
Boytchev, H. Neue Vorwürfe von Mobbing und Willkür in der Max-Planck-Gesellschaft. BuzzFeed https://www.buzzfeed.com/de/hristioboytchev/mobbing-willkuer-max-planck-gesellschaft?sub=0_124103968 (2020).
1.
Collective. Women in Microelectronics. (Springer Nature, 2020).
1.
Faniko, K., Ellemers, N. & Derks, B. The Queen Bee phenomenon in Academia 15 years after: Does it still exist, and if so, why? British Journal of Social Psychology (2020) http://doi.org/10.1111/bjso.12408.
1.
Faniko, K. Does the Queen Bee phenomenon still exist in Academia? - Press release. https://www.unige.ch/communication/communiques/en/2020/y-a-t-il-encore-des-reines-des-abeilles-a-luniversite/ (2020).
1.
Collins, C. Productivity in a pandemic. Science 369, 603–603 (2020).
1.
Nature Editors. Postdocs in crisis: science cannot risk losing the next generation. Nature 585, 160–160 (2020).