Mental Health

1.
Vosko, L. F. Temporary Work: The Gendered Rise of a Precarious Employment Relationship. (University of Toronto Press, 2000). doi:10.3138/9781442680432.
1.
NZZ. Ein Doktortitel von Professors Gnaden. Neue Zürcher Zeitung https://www.nzz.ch/articleD27N6-1.165010 (2005).
1.
Gill, R. Breaking the Silence: The Hidden Injuries of the Neoliberal University. (2009). Download
1.
Standing, G. The Precariat. (2011).
1.
Hill, N. Precarity in the ivory cage: Neoliberalism and casualisation of work in the Irish higher education sector. JCEPS http://www.jceps.com/archives/2458 (2015). Download
1.
Sifferlin, A. Here’s Why Uncertainty Makes You So Miserable. Time https://time.com/4274201/uncertainty-stress/ (2016).
1.
Mountz, A. Women on the edge: Workplace stress at universities in North America. The Canadian Geographer / Le Géographe canadien 60, 205–218 (2016). Download
1.
Vittadini, G., Tosett, E. & Moscone, F. The impact of precarious employment on mental health: The case of Italy. Social Science & Medicine 158, 86–95 (2016). Download
1.
Sohn, E. Mental health: Caught in a trap. Nature 539, 319–321 (2016). Download
1.
Dubouloz, C. Mobilisation contre le harcèlement sexuel à l’université. Le Temps (2016).
1.
Schwarzenbach, R. Die Leiden der jungen Doktoranden. Neue Zürcher Zeitung https://www.nzz.ch/karriere/studium/doktoranden-an-schweizer-universitaeten-sie-wissen-nicht-was-sie-tun-ld.129719 (2016).
1.
Thorstein, R. Pourquoi l’Uni de Genève ne dispose pas d’anticorps contre le sexisme. La Cité (2017). Download
1.
Levecque, K., Anseel, F., De Beuckelaer, A., Van der Heyden, J. & Gisle, L. Work organization and mental health problems in PhD students. Research Policy 46, 868–879 (2017). Download
1.
Else, H. Academics ‘face higher mental health risk’ than other professions. Times Higher Education (THE) https://www.timeshighereducation.com/news/academics-face-higher-mental-health-risk-than-other-professions (2017).
1.
Anonymes. Vos témoignages sur le’Publish or perish’: stress, précarité, petits arrangements et grosse colère. Le Temps (2017). Download
1.
Woolston, C. Graduate survey: A love–hurt relationship. Nature 550, 549–552 (2017). Download
1.
Donzé, R. Eklat an der ETH: Professorin mobbt Studenten. NZZ am Sonntag https://nzzas.nzz.ch/schweiz/eklat-an-eth-professorin-mobbt-studenten-ld.1323367 (2017).
1.
swissinfo. University bullying case brings ‘professor power’ into question. SWI swissinfo.ch https://www.swissinfo.ch/eng/protecting-students_university-mobbing-case-brings--professor-power--into-question/43617050 (2017).
1.
Vogel, G., 2017 & Pm, 6:15. Swiss university dissolves astronomy institute after misconduct allegations. Science | AAAS https://www.sciencemag.org/news/2017/10/swiss-university-dissolves-astronomy-institute-after-misconduct-allegations (2017).
1.
Bernet, W. Das Problem der schwarzen Schafe: Wie die Abhängigkeit der Doktoranden vom Professor gemildert werden kann. Neue Zürcher Zeitung https://www.nzz.ch/zuerich/das-problem-der-schwarze-schafe-ld.1327842 (2017).
1.
Imhasly, P. Wie die ETH und die Universitäten Talent verschwenden. NZZ am Sonntag https://nzzas.nzz.ch/wissen/wie-die-eth-und-die-universitaeten-talent-verschwenden-ld.1334872 (2017). Download
1.
O’Neill, G. & Schroijen, M. Early-career researchers and mental health. (2018). Download
1.
Inversin, L. & Weiss, A. Förderliche und hemmende Faktoren für eine akademische Laufbahn der Doktorierten des Jahres 2012. www.statistik.ch (2018). Download
1.
VAUZ. Auswertung der Umfrage zur  Arbeitszufriedenheit und zum Betreuungsverhältnis von Doktorierenden und Postdocs an der UZH. http://www.vauz.uzh.ch/dam/jcr:4978fe23-0a81-4f50-88ca-d9870f1734f6/VAUZ_Bericht_D_02-2018.pdf (2018).
1.
Loveday, V. The neurotic academic: anxiety, casualisation, and governance in the neoliberalising university. Journal of Cultural Economy 11, 154–166 (2018).
1.
Pain, E. Graduate students need more mental health support, study highlights. Science | AAAS https://www.sciencemag.org/careers/2018/03/graduate-students-need-more-mental-health-support-new-study-highlights (2018).
1.
Evans, T. M., Bira, L., Gastelum, J. B., Weiss, L. T. & Vanderford, N. L. Evidence for a mental health crisis in graduate education. Nat. Biotechnol. 36, 282–284 (2018). Download
1.
Donzé, R. Der Druck wird weiter steigen. NZZ am Sonntag (2018). Download
1.
Bernet, W. Jeder vierte ETH-Doktorand sieht sich als Opfer von Machtmissbrauch. Neue Zürcher Zeitung https://www.nzz.ch/zuerich/eth-zuerich-jeder-vierte-doktorand-sieht-sich-als-opfer-von-machtmissbrauch-ld.1384481 (2018).
1.
Editor. What to do to improve postgraduate mental health. Nature 557, 140–140 (2018). Download
1.
SRF. Neue Mobbingvorwürfe - Untersuchungen gegen drei ETH-Professoren eingeleitet. Schweizer Radio und Fernsehen (SRF) https://www.srf.ch/news/regional/zuerich-schaffhausen/neue-mobbingvorwuerfe-untersuchungen-gegen-drei-eth-professoren-eingeleitet (2018).
1.
Bernet, W. Auch die Universität Zürich hat ein Doktorandenproblem. Neue Zürcher Zeitung https://www.nzz.ch/zuerich/auch-die-universitaet-hat-ein-doktorandenproblem-ld.1386944 (2018).
1.
Noack, J. Kritik an Basler ETH - Fast die Hälfte der Doktorierenden kritisiert Machtmissbrauch. Schweizer Radio und Fernsehen (SRF) https://www.srf.ch/news/regional/basel-baselland/kritik-an-basler-eth-fast-die-haelfte-der-doktorierenden-kritisiert-machtmissbrauch (2018).
1.
Bull, A. & Rye, R. Silencing Students: Institutional Responses to Staff Sexual Misconduct in UK Higher Education. https://1752group.com/wp-content/uploads/2018/09/silencing-students_the-1752-group.pdf (2018).
1.
Furger, M. Wenn Doktorierende gemobbt werden. Horizonte - Das Schweizer Forschungsmagazin (2018).
1.
Furger, M. Harassment among doctoral students. Horizonte - Das Schweizer Forschungsmagazin https://www.horizons-mag.ch/2018/09/06/harassment-among-doctoral-students/ (2018).
1.
Hildbrand, T. Next Generation: Für eine wirksame Nachwuchsförderung / Next Generation: pour une promotion efficace de la relève. https://sagw.ch/sagw/angebot/publikationen/details/news/thomas-hildbrand-next-generation-pour-une-promotion-efficace-de-la-releve-situations-modeles-mesures/ (2018). Download
Collective. Living Proof: Stories of resilience along the mathematical journey. (American Mathematical Society, Mathematical Association of America, 2019).
1.
AVETH. Doctoral studies in the spotlight – Symposium “Doctoral Supervision”. https://www.aveth.ethz.ch/doctoral-studies-in-the-spotlight-symposium-doctoral-supervision/ (2019).
1.
SRF. Machtmissbrauch an Hochschule - Nach Kritik von Basler Doktoranden setzt ETH nun Massnahmen um. Schweizer Radio und Fernsehen (SRF) https://www.srf.ch/news/regional/basel-baselland/machtmissbrauch-an-hochschule-nach-kritik-von-basler-doktoranden-setzt-eth-nun-massnahmen-um (2019).
1.
SRF Kontext. Forscherkarriere: Gefahr für Gesundheit und Wohlbefinden? SRF (2019).
1.
ETHZ. ‘Ich erwarte respektvolles Verhalten von allen’. https://ethz.ch/de/news-und-veranstaltungen/eth-news/news/2019/03/massnahmen-fuehrung.html (2019).
1.
ETHZ. ‘Ich möchte ein Klima, in dem sich alle entfalten können’. https://ethz.ch/de/news-und-veranstaltungen/eth-news/news/2019/03/interview-joel-mesot.html (2019).
1.
Woolston, C. A better future for graduate-student mental health. Nature (2019) http://doi.org/10.1038/d41586-019-02584-7.
1.
Coughlan, S. University staff strike over pensions and pay. BBC News https://www.bbc.com/news/education-50459152 (2019).
1.
Cactus Foundation. Cactus Foundation Mental Health Survey. cactusglobal.com https://www.cactusglobal.com/mental-health-survey/ (2020).
1.
Allegrezza, T. ‘Burn-out’ en série chez les chercheurs genevois. Tribune de Genève (2020). Download
1.
Burnier, D., Cianferoni, N., Jammet, T. & Odoni, M. Une relève académique en souffrance. Le Temps 9 (2020). Download
1.
Cattoni, N. Malaise dans la recherche. Inde: Arts & Lettres https://blogs.letemps.ch/nadia-cattoni/2020/02/02/malaise-dans-la-recherche/ (2020).