Interpellations and Initiatives

1.
Gjoneska, B., Camacho Toro, R., Simic, N. & Solymosi, K. S.O.S. Booklet for Global Young Scholars. Download
1.
Duell, N. Defining and assessing precarious employment in Europe: a review of main studies and surveys. (2004). Download
1.
Gill, R. Breaking the Silence: The Hidden Injuries of the Neoliberal University. (2009). Download
1.
Bildungsgewerkschaft GEW. Templiner Manifest. (2010). Download
1.
Bildungsgewerkschaft GEW. Templin Manifesto. (2010). Download
1.
Bildungsgewerkschaft GEW. Manifeste de Templin. (2010). Download
1.
VISION 2020: Ohne massiven Umbau der universitären Hierarchien wird die Schweiz ihre Eliten vorwiegend aus dem Ausland einkaufen müssen. https://www.parlament.ch/centers/documents/de/positionspapier-vision-2020-d.pdf (2012). Download
1.
Science, Education and Culture Committees SECC. 12.3343 | Massnahmen zur Förderung des wissenschaftlichen Nachwuchses in der Schweiz. https://www.parlament.ch/de/ratsbetrieb/suche-curia-vista/geschaeft?AffairId=20123343 (2012).
1.
Science, Education and Culture Committees SECC. 12.3343 | Mesures pour promouvoir la relève scientifique en Suisse. https://www.parlament.ch/fr/ratsbetrieb/suche-curia-vista/geschaeft?AffairId=20123343 (2012).
1.
Science, Education and Culture Committees SECC. 12.3343 | Provvedimenti per promuovere le nuove leve scientifiche in Svizzera. https://www.parlament.ch/it/ratsbetrieb/suche-curia-vista/geschaeft?AffairId=20123343 (2012).
1.
Kiener Nellen, M. 13.3958 | Vision 2020. Verbesserung der Bedingungen für den akademischen Nachwuchs. (2013). Download
1.
Kiener Nellen, M. 13.3958 | Vision 2020. Favorire il ricambio generazionale nelle università. (2013). Download
1.
Kiener Nellen, M. 13.3958 | Vision 2020. Améliorer les conditions pour la relève académique. (2013). Download
1.
Dubach, P. Wissenschaftlicher Nachwuchs an Schweizer Universitäten: Statistische Kennzahlen zu Arbeitsbedingungen und Karriereperspektiven. https://www.sbfi.admin.ch/dam/sbfi/de/dokumente/webshop/2014/wissenschaftlichernachwuchsanschweizeruniversitaetenstatistische.pdf.download.pdf/wissenschaftlichernachwuchsanschweizeruniversitaetenstatistische.pdf (2014). Download
1.
Swiss Federal Council. 16.025 | Messaggio sulla promozione dell’educazione, della ricercae dell’innovazione negli anni 2017–2020. https://www.parlament.ch/it/ratsbetrieb/suche-curia-vista/geschaeft?AffairId=20160025 (2016). Download
1.
Swiss Federal Council. 16.025 | Messagerelatif à l’encouragement de la formation, de la recherche et de l’innovation pendant les années 2017 à 2020. https://www.parlament.ch/fr/ratsbetrieb/suche-curia-vista/geschaeft?AffairId=20160025 (2016). Download
1.
Swiss Federal Council. 16.025 | Botschaft zur Förderung von Bildung, Forschung und Innovation in den Jahren 2017–2020. https://www.parlament.ch/de/ratsbetrieb/suche-curia-vista/geschaeft?AffairId=20160025 (2016). Download
1.
Jain, A. & Hassard, J. Precarious work: definitions, workers affected and OSH consequences. https://oshwiki.eu/wiki/Precarious_work:_definitions,_workers_affected_and_OSH_consequences (2017).
1.
Hildbrand, T. Next Generation: Für eine wirksame Nachwuchsförderung / Next Generation: pour une promotion efficace de la relève. https://sagw.ch/sagw/angebot/publikationen/details/news/thomas-hildbrand-next-generation-pour-une-promotion-efficace-de-la-releve-situations-modeles-mesures/ (2018). Download Download
1.
swissuniversities. Planification stratégique 2021-2024 de swissuniversities. https://www.swissuniversities.ch/fr/themes/politique-des-hautes-ecoles/strategie-et-planification (2018). Download
1.
swissuniversities. Strategische Planung 2021-2024 von swissuniversities. https://www.swissuniversities.ch/themen/hochschulpolitik/strategie-und-planung (2018). Download
1.
Collective. Frist ist Frust. http://frististfrust.net/ (2020).
1.
Dissent in European (and beyond) higher education. Academia https://academia.hypotheses.org/lheure-est-greve-et-confinement/dissent-in-european-higher-education (2020).
1.
Collectif des revues en lutte. Sciences en danger, revues en lutte. Le Temps des medias 1, 5–14 (2020). Download
1.
University academics campaign against structural, unpaid overtime. DutchNews.nl (2020).
1.
Dutch universities face inspections over ‘structural overtime’. Times Higher Education https://www.timeshighereducation.com/news/dutch-universities-face-inspections-over-structural-overtime (2020).
1.
Swiss Federal Council. 20.028 | Messaggio sulla promozione dell’educazione, della ricerca e dell’innovazione negli anni 2021–2024. https://www.parlament.ch/it/ratsbetrieb/suche-curia-vista/geschaeft?AffairId=20200028 (2020). Download
1.
Swiss Federal Council. 20.028 | Message relatif à l’encouragement de la formation, de la recherche et de l’innovation pendant les années 2021 à 2024. https://www.parlament.ch/fr/ratsbetrieb/suche-curia-vista/geschaeft?AffairId=20200028 (2020). Download
1.
Swiss Federal Council. 20.028 | Botschaft zur Förderung von Bildung, Forschung und Innovation in den Jahren 2021–2024. https://www.parlament.ch/de/ratsbetrieb/suche-curia-vista/geschaeft?AffairId=20200028 (2020). Download
1.
Fivaz, F. 20.3121 | Statut précaire du corps intermédiaire dans les hautes écoles. (2020). Download
1.
Fivaz, F. 20.3121 | Status precario del corpo intermedio delle scuole universitarie. (2020). Download
1.
Fivaz, F. 20.3121 | Schwierige Lage des Mittelbaus an den Hochschulen. (2020). Download
1.
Comité SSP-Hautes Écoles. Hautes Ecoles: premières leçons de la pandémie. https://vaud.ssp-vpod.ch/news/2020/hautes-ecoles-premieres-lecons-de-la-pandemie/ (2020). Download