Academic Research Culture

1.
CESAER. Reform is overdue. Download
1.
NZZ. Ein Doktortitel von Professors Gnaden. Neue Zürcher Zeitung https://www.nzz.ch/articleD27N6-1.165010 (2005).
1.
Gill, R. Breaking the Silence: The Hidden Injuries of the Neoliberal University. (2009). Download
1.
Jeunes Chercheurs. VISION 2020: Sans une restructuration profonde des hiérarchies universitaires, la Suisse devra acheter la plus grande part de ses élites à l’étranger. (2012). Download
1.
VISION 2020: Ohne massiven Umbau der universitären Hierarchien wird die Schweiz ihre Eliten vorwiegend aus dem Ausland einkaufen müssen. https://www.parlament.ch/centers/documents/de/positionspapier-vision-2020-d.pdf (2012). Download
1.
Dubach, P. Wissenschaftlicher Nachwuchs an Schweizer Universitäten: Statistische Kennzahlen zu Arbeitsbedingungen und Karriereperspektiven. https://www.sbfi.admin.ch/dam/sbfi/de/dokumente/webshop/2014/wissenschaftlichernachwuchsanschweizeruniversitaetenstatistische.pdf.download.pdf/wissenschaftlichernachwuchsanschweizeruniversitaetenstatistische.pdf (2014). Download
1.
Kleinknecht, A., van Schaik, F. N. & Zhou, H. Is flexible labour good for innovation? Evidence from firm-level data. Cambridge J Econ 38, 1207–1219 (2014). Download
1.
Hill, N. Precarity in the ivory cage: Neoliberalism and casualisation of work in the Irish higher education sector. JCEPS http://www.jceps.com/archives/2458 (2015). Download
1.
Mountz, A. et al. For Slow Scholarship: A Feminist Politics of Resistance through Collective Action in the Neoliberal University. ACME: An International Journal for Critical Geographies 14, 1235–1259 (2015).
1.
Faniko, K. Carrière académique à l’Université de Genève : le facteur humain. Etude psycho-sociale menée par Dre Klea Faniko. https://www.unige.ch/rectorat/egalite/files/7114/7982/7612/RapportSexisme_def.pdf (2016). Download
1.
University and College Union UK. Precarious work in higher education: a snapshot of insecure contracts and institutional attitudes. (2016). Download
1.
CONTRETEMPS. Dossier : l’Université saisie par le néolibéralisme, entre marchandisation et résistances. CONTRETEMPS https://www.contretemps.eu/universite-capitalisme-marchandisation-resistances/ (2016).
1.
Peacock, V. Academic precarity as hierarchical dependence in the Max Planck Society. HAU: Journal of Ethnographic Theory 6, 95–119 (2016). Download
1.
Billaud, J. No wonder! Kingship and the everyday at the Max Planck Society. HAU: Journal of Ethnographic Theory 6, 121–126 (2016). Download
1.
Schwarzenbach, R. Die Leiden der jungen Doktoranden. Neue Zürcher Zeitung https://www.nzz.ch/karriere/studium/doktoranden-an-schweizer-universitaeten-sie-wissen-nicht-was-sie-tun-ld.129719 (2016).
1.
The Economist. Why doing a PhD is often a waste of time. https://medium.economist.com/why-doing-a-phd-is-often-a-waste-of-time-349206f9addb (2016).
Tim-adical Writing Collective. Vulnerabilities, complicities and injustices: ‘Timadical’ actions for change in the neoliberal academy. (2017).
1.
Anonymes. Vos témoignages sur le’Publish or perish’: stress, précarité, petits arrangements et grosse colère. Le Temps (2017). Download
1.
Frammery, C. ‘Publish or perish’, quand la science met les chercheurs sous pression. Le Temps (2017). Download
1.
Taïbi, N. Pour une université plus transparente et… plus intelligente ! Sens-Dessous 2, 37–45 (2017).
1.
swissinfo. University bullying case brings ‘professor power’ into question. SWI swissinfo.ch https://www.swissinfo.ch/eng/protecting-students_university-mobbing-case-brings--professor-power--into-question/43617050 (2017).
1.
Vogel, G., 2017 & Pm, 6:15. Swiss university dissolves astronomy institute after misconduct allegations. Science | AAAS https://www.sciencemag.org/news/2017/10/swiss-university-dissolves-astronomy-institute-after-misconduct-allegations (2017).
1.
Bernet, W. Das Problem der schwarzen Schafe: Wie die Abhängigkeit der Doktoranden vom Professor gemildert werden kann. Neue Zürcher Zeitung https://www.nzz.ch/zuerich/das-problem-der-schwarze-schafe-ld.1327842 (2017).
1.
Imhasly, P. Wie die ETH und die Universitäten Talent verschwenden. NZZ am Sonntag https://nzzas.nzz.ch/wissen/wie-die-eth-und-die-universitaeten-talent-verschwenden-ld.1334872 (2017). Download
1.
VAUZ. Auswertung der Umfrage zur  Arbeitszufriedenheit und zum Betreuungsverhältnis von Doktorierenden und Postdocs an der UZH. http://www.vauz.uzh.ch/dam/jcr:4978fe23-0a81-4f50-88ca-d9870f1734f6/VAUZ_Bericht_D_02-2018.pdf (2018).
1.
Loveday, V. The neurotic academic: anxiety, casualisation, and governance in the neoliberalising university. Journal of Cultural Economy 11, 154–166 (2018).
1.
Bernet, W. Jeder vierte ETH-Doktorand sieht sich als Opfer von Machtmissbrauch. Neue Zürcher Zeitung https://www.nzz.ch/zuerich/eth-zuerich-jeder-vierte-doktorand-sieht-sich-als-opfer-von-machtmissbrauch-ld.1384481 (2018).
1.
Jones, S. A. & Oakley, C. The Precarious Postdoc: Interdisciplinary Research and Casualised Labour in the Humanities and Social Sciences. (2018).
1.
SRF. Neue Mobbingvorwürfe - Untersuchungen gegen drei ETH-Professoren eingeleitet. Schweizer Radio und Fernsehen (SRF) https://www.srf.ch/news/regional/zuerich-schaffhausen/neue-mobbingvorwuerfe-untersuchungen-gegen-drei-eth-professoren-eingeleitet (2018).
1.
1.
Noack, J. Kritik an Basler ETH - Fast die Hälfte der Doktorierenden kritisiert Machtmissbrauch. Schweizer Radio und Fernsehen (SRF) https://www.srf.ch/news/regional/basel-baselland/kritik-an-basler-eth-fast-die-haelfte-der-doktorierenden-kritisiert-machtmissbrauch (2018).
1.
The Royal Society. What is Research culture? (2018).
1.
Bull, A. & Rye, R. Silencing Students: Institutional Responses to Staff Sexual Misconduct in UK Higher Education. https://1752group.com/wp-content/uploads/2018/09/silencing-students_the-1752-group.pdf (2018).
1.
Furger, M. Wenn Doktorierende gemobbt werden. Horizonte - Das Schweizer Forschungsmagazin (2018).
1.
Furger, M. Harassment among doctoral students. Horizonte - Das Schweizer Forschungsmagazin https://www.horizons-mag.ch/2018/09/06/harassment-among-doctoral-students/ (2018).
1.
Hildbrand, T. Next Generation: Für eine wirksame Nachwuchsförderung / Next Generation: pour une promotion efficace de la relève. https://sagw.ch/sagw/angebot/publikationen/details/news/thomas-hildbrand-next-generation-pour-une-promotion-efficace-de-la-releve-situations-modeles-mesures/ (2018). Download
Collective. Living Proof: Stories of resilience along the mathematical journey. (American Mathematical Society, Mathematical Association of America, 2019).
1.
Stoica, G., Eckert, J., Bodirsky, K. & Hirslund, D. V. Precarity without borders: visions of hope, shared responsibilities and possible responses. Soc Anthropol 27, 78–96 (2019). Download
1.
AVETH. Doctoral studies in the spotlight – Symposium “Doctoral Supervision”. https://www.aveth.ethz.ch/doctoral-studies-in-the-spotlight-symposium-doctoral-supervision/ (2019).
1.
SRF. Machtmissbrauch an Hochschule - Nach Kritik von Basler Doktoranden setzt ETH nun Massnahmen um. Schweizer Radio und Fernsehen (SRF) https://www.srf.ch/news/regional/basel-baselland/machtmissbrauch-an-hochschule-nach-kritik-von-basler-doktoranden-setzt-eth-nun-massnahmen-um (2019).
1.
actionuni. antionuni Position paper for the valorisation of Swiss non-professorial academic staff. http://www.actionuni.ch/?p=769 (2019). Download
1.
University and College Union. Passed motion: Post-contract support for precarious academic contracts. https://ucu.london.ac.uk/2019/02/20/passed-motion-post-contract-support-for-precarious-academic-contracts/ (2019).
1.
ETHZ. ‘Ich erwarte respektvolles Verhalten von allen’. https://ethz.ch/de/news-und-veranstaltungen/eth-news/news/2019/03/massnahmen-fuehrung.html (2019).
1.
ETHZ. ‘Ich möchte ein Klima, in dem sich alle entfalten können’. https://ethz.ch/de/news-und-veranstaltungen/eth-news/news/2019/03/interview-joel-mesot.html (2019).
1.
Ainsworth, R. TEDx: Research Culture is Broken; Open Science can Fix It. (2019).
1.
Page, T., Bull, A. & Chapman, E. Making Power Visible: “Slow Activism” to Address Staff Sexual Misconduct in Higher Education. Violence Against Women 25, 1309–1330 (2019). Download
1.
Gaitzsch, S. Dans les universités suisses, huit chercheurs sur dix n’ont pas de contrat fixe. https://www.heidi.news/sciences/dans-les-universites-suisses-huit-chercheurs-sur-dix-n-ont-pas-de-contrat-fixe (2019).